Magic Lullaby
Mechanika: Fasolki - Wersja do druku

+- Magic Lullaby (http://magiclullaby.pisz.pl)
+-- Dział: Księga zasad (http://magiclullaby.pisz.pl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Dział: Rozdział II - Mechanika gry (http://magiclullaby.pisz.pl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Wątek: Mechanika: Fasolki (/showthread.php?tid=44)



Mechanika: Fasolki - Magic Lullaby - 05-22-2019

Czym są fasolki?


Fasolki są forumową walutą, za którą można kupić między innymi poziomy z ksiąg, poziomy umiejętności, przedmioty magiczne itp. Wszelkie zdobycie czy stracenie fasolek należy odnotować w temacie aktualizacji swojej Karty Rozwoju. Tematy "Karta Rozwoju" oraz "Aktualizacje" należy utworzyć zaraz po zaakceptowaniu Karty Postaci. Ilość fasolek przysługujących na start jest zależna od wieku czarodzieja czy wieku ducha bądź poltergeista. Warto więc przemyśleć każdą wydawaną fasolkę. 

Każdy zakup fasolkowy musi zostać odnotowany w nowym poście w temacie "Aktualizacje" poprzez użycie odpowiedniego kodu z tego tematu.

Przy akceptacji Karty Postaci, fasolki są przydzielane zgodnie z rocznikiem, bez patrzenia na to, z którego jest miesiąca.

Większość towarów, które można kupić za fasolki, została opisana w temacie przedmiotów. Reszta jest dostępna w temacie czarnego rynku.

Regulamin


1. Gracz jest obowiązany do odnotowywania każdej operacji na fasolkach w temacie "Aktualizacje" (wszelkie wydawanie fasolek, zdobywanie fasolek itp.). Gdy dana operacja zostanie sprawdzona przez specjalnie wyznaczoną do tego osobę, autor posta zostanie zmieniony na konto Magic Lullaby, a odpowiednie zmiany zostaną naniesione do tematu "Karta Rozwoju" przez osobę sprawdzającą.
2. Zbieranie fasolek nie dotyczy postaci istotnych fabularnie, w tym Lorda Voldemorta i Albusa Dumbledore'a. Są one bowiem całkowicie skupione na rozwoju fabularnym.
3. Każdy gracz po zaakceptowaniu Karty Postaci ma obowiązek stworzenia w swoim dziale tematu "Karta Rozwoju" oraz "Aktualizacje". 
4. Zabronione jest transferowanie fasolek między postaciami. Możliwy jest za to handel z innymi postaciami, gdzie walutą, za którą ktoś płaci, są fasolki. Dotyczy to tylko osób które wytworzyły dane przedmioty dzięki swoim umiejętnościom, osób związanych z czarnym rynkiem czy osób którym udało się zdobyć na fabule coś unikatowego. Więcej o magicznym handlu można przeczytać tutaj.
Przykładowo: postać X stworzyła Eliksir Wiggenowy, a postać Y chce od niej go kupić. Gracze się dogadują i jeden z nich wstawia post w temacie aktualizacji z kodem na odjęcie fasolek, a drugi z kodem na dodanie fasolek. Na fabule mogą uznać, że walutą były galeony. 
5. Przewagi i zawady muszą się wyrównywać - po każdej przewadze wymagane jest kupno zawady z podobnego poziomu (i na odwrót). Innymi słowy, zakupy przewag i zawad muszą następować naprzemiennie - nie można kupić pod rząd kilku przewag, a następnie kilku zawad. Swoimi prawami rządzi się zawada Za miliony cierpię katusze, jeśli postać pochodzi z błękitnokrwistego rodu lub czystokrwistej rodziny i posada chorobę rodową.
6. Fasolki mogą służyć jako waluta pod zakłady z innymi graczami w sesjach fabularnych. Dotyczy to zakładów sportowych, walk czy pojedynków, które są związane z wydarzeniem prowadzonym przez jednego z Mistrzów Gry lub jednego z NPCów (np. w ramach działalności klubu).
7. U wampirów następują okresy spoczynku. Ilość fasolek jest zależna od  czasu, który upłynął od ostatniego przebudzenia do chwili obecnej. 
8. U duchów i poltergeistów przelicznikiem jest czas, który upłynął od momentu śmierci/powstania do chwili obecnej.


RE: Mechanika: Fasolki - Magic Lullaby - 05-22-2019

Za co można je dostać


  • Na start po zaakceptowaniu Karty Postaci:
    - od 17 do 25 lat = 40 fasolek
    - od 26 do 35 lat = 45 fasolek
    - od 36 do 40 lat = 55 fasolek
    - od 41 do 50 lat = 60 fasolek
    - od 51 do 70 lat = 70 fasolek
    - od 71 do 90 lat = 80 fasolek
    - od 91 do 159 lat = 90 fasolek

  • Na start dla duchów i poltergeistów po zaakceptowaniu Karty Postaci:
    - poniżej 50 lat - 50 fasolek
    - poniżej 100 lat - 70 fasolek
    - poniżej 200 lat - 100 fasolek
    - poniżej 300 lat - 125 fasolek
    - poniżej 500 lat - 150 fasolek
    - poniżej 1000 lat - 175 fasolek 

  • Za techniczne działania:
    - przygotowanie materiałów do wybranej gazety:
    a) artykuł - limit słów: 1k i wzwyż - 3 fasolki dla zwykłej postaci, 5 fasolek dla postaci pracującej dla danej gazety
    b) horoskop - 1 fasolka
    c) ogłoszenie - limit słów: 80 i wzwyż - 1 fasolka
    d) kącik plotek - czyli streszczenie sesji, podczas której wyciekły jakieś ciekawe informacje społeczne - limit słów: 800 - 2 fasolki

    - prawidłowe uzupełnianie Kalendarium - 2 fasolki (co fabularny miesiąc)
    - poprowadzenie sesji jako Mistrz Gry od początku do końca - 10 fasolek (mniejsze wydarzenia), 15 fasolek (wydarzenia w jakimś stopniu mogące wpłynąć na fabułę), 20 fasolek (duże wydarzenia z wpływem na fabułę)
    - rozreklamowanie forum (jeśli wynikiem będzie dołączenie i stworzenie przez kogoś KP, która zostanie zaakceptowana) - 1 fasolka (za każdego ściągniętego użytkownika)
    - wymyślenie przewagi/zawady/zaklęcia/rytuału/eliksiru - 1 fasolka (za każde 3 zaakceptowane elementy)
    - wymyślenie składnika/receptury/przedmiotu - 1 fasolka (za każde 3 zaakceptowane elementy)
    - wymyślenie wyzwania/misji - 3 fasolki (za każde zaakceptowane wyzwanie/misję)
    - prowadzenie ważnej postaci NPC dla fabuły forum - 4 fasolki (co fabularny miesiąc aktywnego grania)
    - bycie aktywnym Mistrzem Gry - 5 fasolek (co fabularny miesiąc aktywnego grania)
    - bycie aktywnym Moderatorem - 2 fasolki (co rzeczywisty miesiąc)
    - bycie aktywnym Administratorem - 3 fasolki (co rzeczywisty miesiąc)

  • Za fabularne działania:
    - napisanie sesji fabularnej - 3 fasolki (minimum 4 posty na głowę), 4 fasolki (powyżej 10 postów na głowę), 10 fasolek (za każdy 100 post na fabule)
    - wykonywanie swojej pracy/stażu - 5 fasolek (minimum 3 wątki dotyczące pracy/stażu w ciągu miesiąca fabularnego)
    - używanie zaklęć i systemu czarowania - 1 fasolka (za minimum 2 sesje w ciągu miesiąca fabularnego)
    - udział w walce/pojedynku - 3 fasolki (minimum 4 posty na głowę, gdzie ma to formę koleżeńskiego pojedynku czy walki), 5 fasolek (minimum 4 posty na głowę, gdzie ma to formę typowego pojedynku czy walki), 10 fasolek (minimum 4 posty na głowę, gdzie ma to formę pojedynku czy walki na śmierć i życie)
    - branie aktywnego udziału w evencie z Mistrzem Gry - ustalane przez Mistrza Gry
    - wykonywanie minieventów - fasolki są podane przy każdym minievencie
    - działanie w Zakonie Feniksa/jako Śmierciożerca - 2 fasolki (za fabularne przyciągnięcie przynajmniej jednej nowej osoby do swojej grupy w ciągu miesiąca fabularnego)
    - wykonywanie misji/wyzwań Zakonu Feniksa/Śmierciożerców - podane przy każdej misji/wyzwaniu
    - działanie w klubie/stowarzyszeniu/organizacji - 1 fasolka (za przynajmniej dwukrotne zrealizowanie jakichś zadań ze swojego klubu/stowarzyszenia/organizacji)
    - wykonywanie wyzwań klubu/stowarzyszenia/organizacji - podane przy każdym wyzwaniu
    - korzystanie z umiejętności - 2 fasolki (za przynajmniej trzykrotne wykorzystanie w ciągu fabularnego miesiąca)
    - wykorzystywanie swojej przewagi/zawady - 1 fasolka (za przynajmniej trzykrotne wykorzystanie w ciągu fabularnego miesiąca)
    - wykorzystywanie reputacji - 1 fasolka (za przynajmniej trzykrotne wykorzystanie swojej reputacji w ciągu fabularnego miesiąca), 1 fasolka (za zwrócenie uwagi na reputację innych w minimum 3 różnych wątkach)



RE: Mechanika: Fasolki - Magic Lullaby - 05-22-2019

Co można za nie kupić


  • Procentowe opanowywanie zaklęć:
    Księgi z poziomu łatwego
    (maksymalny procent, który można osiągnąć na poziomie łatwym, to 100%)

    - 5% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 5 fasolek
    - 5% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 10 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 8 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej  - 18 fasolek
    - 50% opanowania zaklęć z  księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 37 fasolek
    - 50% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej  - 85 fasolek

    Księgi z poziomu średniego
    (maksymalny procent, który można osiągnąć na poziomie średnim, to 85%)

    - 5% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 10 fasolek
    - 5% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 20 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 18 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej  - 38 fasolek
    - 50% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 87 fasolek
    - 50% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej  - 186 fasolek

    Księgi z poziomu trudnego
    (maksymalny procent, który można osiągnąć na poziomie trudnym, to 70%)

    - 5% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 15 fasolek
    - 5% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 40 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 28 fasolek
    - 10% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 78 fasolek
    - 50% opanowania zaklęć z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 137 fasolek
    - 50% opanowania zaklęć z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 385 fasolek

  • Poziomy ksiąg:
    - poziom łatwy księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 30 fasolek
    - poziom średni księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 50 fasolek
    - poziom średni księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 80 fasolek
    - poziom trudny księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej - 100 fasolek
    - poziom trudny księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej - 150 fasolek

  • Poziomy umiejętności:
    - poziom niski umiejętności łatwej - 15 fasolek
    - poziom niski umiejętności skomplikowanej - 30 fasolek
    - poziom niski umiejętności specjalnej - 50 fasolek
    - poziom średni umiejętności łatwiej - 30 fasolek
    - poziom średni umiejętności skomplikowanej - 50 fasolek
    - poziom średni umiejętności specjalnej - 100 fasolek
    - poziom wysoki umiejętności łatwej - 60 fasolek
    - poziom wysoki umiejętności skomplikowanej - 100 fasolek
    - poziom wysoki umiejętności specjalnej - 150 fasolek

  • Poziomy dla duchów i poltergeistów:
    - zdolność z poziomu I - 20 fasolek
    - zdolność z poziomu II - 35 fasolek
    - zdolność z poziomu III - 50 fasolek
    - zdolność specjalna - 150 fasolek

  • Dodatki mechaniczne:
    - drugi atrybut wynikający z genetyki lub rasy - 35 fasolek
    - trzeci atrybut wynikający z genetyki lub rasy - 50 fasolek
    - przewaga niewielka - 5 fasolek
    - przewaga znaczna - 15 fasolek
    - przewaga poważna - 30 fasolek
    - zawada niewielka - 4 fasolki
    - zawada znaczna - 10 fasolek
    - zawada poważna - 15 fasolek
    - piąta i każda kolejna postać na forum - 30 fasolek
    - zwiększenie ilości posiadanych postaci kanonicznych - 10 fasolek (każde kolejne zwiększenie kosztuje tyle samo)
    - zwiększenie ilości posiadanych sesji - 25 fasolek (by móc rozgrywać 4 naraz)
    - pozbycie się choroby lub klątwy rodowej (wyłącznie dla czarodziejów błękitnej i czystej krwi) - 30 fasolek

  • Zwierzęta magiczne:
    - Akromantula - 150 fasolek
    - Bazyliszek - 150 fasolek
    - Buchorożec - 80 fasolek
    - Chimera - 150 fasolek
    - Demimoz - 80 fasolek
    - Dirikrak - 15 fasolek
    - Dwurożec - 80 fasolek
    - Feniks - 150 fasolek
    - Gryf - 80 fasolek
    - Hipogryf - 50 fasolek
    - Jednorożec - 100 fasolek
    - Kołkogonek - 30 fasolek
    - Kuguchar - 15 fasolek
    - Lelek Wróżebnik - 15 fasolek
    - Memorek - 30 fasolek
    - Niuchacz - 15 fasolek
    - Psidwak - 15 fasolek 
    - Reem - 80 fasolek
    - Sfinks - 150 fasolek (do kupienia tylko młody okaz!)
    - Smok - 150 fasolek (do kupienia tylko młody okaz!)
    - Świergotnik - 50 fasolek
    - Tebo - 80 fasolek
    - Trójgłowy pies - 150 fasolek (do kupienia tylko młody okaz!)
    - Widłowąż - 150 fasolek
    - Wozak - 15 fasolek
    - Żmijoptak - 100 fasolek
    - Domowy skrzat - 50 fasolek

  • Składniki:
    - rzadko spotykane - 3 fasolki (za jeden składnik)
    - legendarne - 10 fasolek (za jeden składnik)

  • Przedmioty magiczne o małej mocy:
    - aparat fotograficzny - 5 fasolek
    - niewidzialny atrament - 3 fasolki
    - atrament samopoprawiający - 5 fasolek
    - atrament samorachujący - 8 fasolek
    - czarodziejska taśma - 5 fasolek
    - torba bez dna - 10 fasolek
    - dzwoniąca kula z chińskim smokiem - 8 fasolek
    - amulet Feng Shui - 5 fasolek
    - bezobsługowa maszyna do pisania - 15 fasolek
    - zaczarowany namiot - 20 fasolek
    - łapacz snów - 8 fasolek
    - pokrowiec ze skóry trolla - 15 fasolek
    - skoczne buty - 5 fasolek
    - szyfrowany pamiętnik - 5 fasolek
    - magiczna filiżanka - 8 fasolek
    - przypominajka - 10 fasolek
    - skurczone główki - 8 fasolek
    - magiczny koc - 3 fasolki
    - plująca lampa - 5 fasolek
    - medalion prawdy - 15 fasolek
    - amulet oddziałujący silnie na duchy i poltergeisty - 15 fasolek
    - mówiące lustro - 10 fasolek 
    - skarpety Wścibskiej Wiedźmy - 3 fasolki
    - walizka, która podróżuje za właścicielem - 8 fasolek
    - kociołek samomieszalny - 15 fasolek
    - kociołek odstraszający rdzę - 10 fasolek
    - figura chińskiego smoka - 20 fasolek
    - kufer Montaque Knightley'a - 20 fasolek
    - ręka Glorii - 15 fasolek
    - dzwoniąca kula z chińskim tygrysem - 8 fasolek

  • Przedmioty magiczne o średniej mocy:
    - brzękadło - 35 fasolek
    - tiara Majora Gumochłonów - 30 fasolek
    - specjalna maska - 38 fasolek
    - pierścień uwodzenia - 25 fasolek
    - zaklęte muszelki - 25 fasolek
    - sznur dzwoneczków - 30 fasolek
    - latająca wycieraczka - 38 fasolek
    - czapka przeplatana włosiem demimoza - 25 fasolek
    - amulet kreatywności - 25 fasolek
    - karty Złodzieja z Nokturnu - 28 fasolek
    - zaczarowany kompas - 25 fasolek
    - letnia szata - 25 fasolek
    - dymne kulki - 25 fasolek
    - złoty widelczyk - 30 fasolek
    - amulet z kalendarzem Azteków - 25 fasolek
    - magiczny zegar - 35 fasolek
    - pierścień wierności - 40 fasolek
    - guziki tajniaka - 30 fasolek
    - ujawniacz - 23 fasolki
    - amulet peruwiański - 23 fasolki
    - złoty kompas - 38 fasolek
    - marzanna Starej Tereski - 38 fasolek
    - wykrywacz czarnej magii - 40 fasolek
    - fałszoskop - 30 fasolek
    - kije samobije - 28 fasolek
    - białe puzderko z maścią leczniczą - 23 fasolki
    - wykrywacz wrogów - 40 fasolek 
    - klejnot słońca - 23 fasolki
    - medalion wykrywający magię - 30 fasolek
    - krzyż Ankh - 35 fasolek
    - krzyż celtycki - 35 fasolek
    - lusterka dwukierunkowe - 25 fasolek
    - amulet przeciw urokom - 30 fasolek
    - amulet wysysający życie - 40 fasolek
    - krwawe pióro - 35 fasolek 
    - przeklęty szafir - 40 fasolek
    - czarny pentagram - 35 fasolek
    - zatruta świeca - 40 fasolek
    - ogniste kajdany - 40 fasolek

  • Przedmioty magiczne o dużej mocy:
    - buchoszanka - 68 fasolek
    - liście paraliżu - 45 fasolek
    - pył z włosów demimoza - 60 fasolek
    - amulet przeciwko eliksirom - 65 fasolek
    - magiczny pył - 70 fasolek
    - amulet uległości - 53 fasolki
    - latający dywan - 70 fasolek
    - rozpraszacz - 80 fasolek
    - woreczek ze skóry wsiąkiewki - 48 fasolek
    - strzelające jajka - 45 fasolek
    - czujnik tajności - 43 fasolki
    - myślodsiewnia - 80 fasolek
    - woreczek z satyny - 43 fasolki
    - magiczny róg - 50 fasolek
    - magiczny scyzoryk - 60 fasolek
    - amulet trzeźwości - 53 fasolki
    - bibułki - 45 fasolek
    - świstoklik - 50 fasolek
    - biały pentagram - 43 fasolki
    - oko Horusa - 48 fasolek
    - bukiet silnie odurzających kwiatów - 45 fasolek
    - skarabeusz - 70 fasolek
    - amulet radości - 45 fasolek
    - buteleczka z zielem pięciornika - 60 fasolek
    - obraz płaczącego chłopca - 80 fasolek
    - skrzynka z demonem - 100 fasolek
    - krzesło śmierci - 75 fasolek
    - amulet rozpaczy - 68 fasolek
    - waza Basano - 78 fasolek
    - laleczka vodoo - 65 fasolek
    - zasuszona mumia - 88 fasolek
    - sznur wisielca - 65 fasolek
    - zielony diament Marii Antoniny - 80 fasolek
    - naszyjnik duszenia - 78 fasolek
    - wisiorek gnicia - 68 fasolek
    - szafka zniknięć - 95 fasolek

  • Przedmioty specjalistyczne i z czarnego rynku:
    - stworzone przez postać ze specjalną umiejętnością - ustalone przez gracza 
    - skarabeusz - od 50 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - nienarodzone zwierzę - od 25 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - młody okaz - od 30 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - osobnik w sile wieku - od 40 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - bogin - od 25 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - ciurek - od 45 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - włochatnica drzewna - od 50 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - arachna morska - od 250 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - szczękoocz - od 100 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - trójocz - od 150 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - fumi - od 100 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)
    - veehal - od 180 fasolek (cena ustalona przez danego handlarza)

  • Przedmioty sezonowe: 
    Zimowy Festyn [niedostępne]