12-28-2019, 21:19
ZASADY HANDLU
Za rzeczy codziennego użytku, które nie posiadają znaczącej mocy magicznej lub ogólnie są jej pozbawione, można płacić czarodziejskimi lub mugolskimi pieniędzmi. Przedmioty i zwierzęta, które można dostać jedynie za fasolki, są wskazane w mechanice fasolek, a ich dokładniejsze opisy znajdują się w następujących tematach: lista przedmiotów, lista czarnego rynku i w zwierzętach magicznych. Jeśli chodzi o pozycje, które mogłyby się znaleźć w którymś z tematów, a ich tam nie ma, warto je zaproponować w temacie propozycji.
Składniki powszechne można dostać w sklepach za magiczne pieniądze. Składniki rzadkie i legendarne są dostępne jedynie za fasolki.
Eliksiry należy samodzielnie uwarzyć lub kupić je od postaci, która daną miksturę posiada i jest w stanie ją sprzedać za fasolki lub w ramach wymiany za jakiś cenny przedmiot (przedmiot, który postać kupująca przy sobie posiada i jest w stanie go zagwarantować). Istnieje jeszcze możliwość zdobycia eliksiru w ramach eventu, loterii i konkursu.
WYKORZYSTYWANIE RAS I GENETYK
Istnieje możliwość wykorzystywania genetyki lub rasy postaci za fasolki, jeśli stanowi to przedmiot transakcji. W takiej sytuacji musi dojść do wykorzystania jednego z atrybutów, czyli też do rzutu kością. Sama transakcja musi być dobrze doprecyzowana, by było jasne, w jaki sposób postać o danej genetyce lub rasie przysłuży się kupującemu daną usługą. Ilość oferowanych fasolek powinna zależeć od rodzaju transakcji, jak i od efektu końcowego. W przypadku niepowodzenia nie ma przesłanek, by ktoś otrzymał za to fasolki.
PRZYKŁAD
Handlarz poszukuje półolbrzyma do ochrony swoich towarów z czarnego rynku. Chce wynająć kogoś takiego ze względu na nieludzką siłę półolbrzymów i ich niesamowitą odporność. Nadto, półolbrzym nie musi posługiwać się różdżką, więc występuje mniejsze ryzyko namierzenia przez Ministerstwo Magii.
Handlarz znajduje półolbrzyma i dochodzi między nimi do transakcji. Handlarz umieszcza w nawiasie lub pod postem ile fasolek byłby skłonny zaoferować za usługę, a półolbrzym albo przyjmuje zaproponowaną kwotę, albo rozpoczyna negocjacje. Może też całkiem zrezygnować ze zlecenia. Jeśli półolbrzymowi się powiedzie, fasolki trafiają na jego konto, a jeśli nie, to nie dostaje nic.
TRANSAKCJE
Wszelkie zakupy, które zostały dokonane przez postać w danym miejscu, powinny zostać wypisane pod koniec posta z transakcją w osobnym wierszu, by uniknąć nieporozumień.
Zakup wyrobu magicznego powinien zostać przeprowadzony zgodnie z zasadami znajdującymi się poniżej. Musi też zostać odnotowany w temacie aktualizacji postaci, jeśli postać zamierza go uwzględniać i używać w swoich sesjach. Wliczają się w to również transakcje dokonywane w przeszłości, jeśli mają oddziaływanie na teraźniejszość, czyli jeśli postać zamierza z danego wyrobu magicznego korzystać.
Odnotowywanie kupna dotyczy w szczególności:
- przedmiotów z czarnego rynku
- magicznych zwierząt
- magicznych roślin
- magicznej i mugolskiej broni
- wyrobów stworzonych przez postacie za pomocą jednej z ich umiejętności
- wszelkich eliksirów
- zaklęć stworzonych na zamówienie
- składników do eliksirów
- przedmiotów magicznych, które znajdują się na naszym spisie przedmiotów
- przedmiotów magicznych, które mogłyby znaleźć się na naszym spisie przedmiotów i być dostępnymi produktami za fasolki (w tym przypadku warto zaproponować dany przedmiot do dodania na nasz spis)
- produktów spożywczych
- zakupywania nieruchomości (przy czym postać musi posiadać odpowiednio wysoki status majątkowy)
- zwykłych lub zaczarowanych mebli, które dają skutki na poziomie zaklęć łatwych z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ofensywnej, defensywnej czy ochronnej
- zwykłych roślin
- zwykłych niemagicznych przedmiotów i jakichkolwiek pojazdów
- artefaktów/pamiątek rodzinnych ujętych w opisie rodu/rodziny
BANK GRINGOTTA
W banku patrzy się na status majątkowy. Wszelkie pożyczki czy spłaty są dokonywane za pomocą magicznych pieniędzy. Wyjątkiem są tutaj zakłady z pracownikami Gringotta, w których stawką mogą być fasolki. Dotyczy to zakładów sportowych, walk czy pojedynków, które są związane z wydarzeniem prowadzonym przed jednego z Mistrzów Gry lub jednego z NPCów (np. w ramach działalności klubu).
GOBLIŃSKI TARG
Na goblińskim targu duże znaczenie ma zarówno status majątkowy, jak i posiadana ilość fasolek. Istotne dla postaci, która chce coś sprzedać za fasolki, jest rzeczywiste posiadanie oferowanego towaru. Taka możliwość jest dostępna wyłącznie dla osób związanych z czarnym rynkiem, osób które wytworzyły dane przedmioty dzięki swoim umiejętnościom czy też osób, którym udało się zdobyć na fabule coś unikatowego. Więcej o zasadach goblińskiego targu można przeczytać tutaj.
LOKALE MAGICZNE
W lokalach magicznych patrzy się na status majątkowy postaci, pod warunkiem, że nie chodzi o zakup czegoś, co jest dostępne za fasolki albo czegoś, co powinno być, ale nie znalazło się na liście - chodzi tu przede wszystkim o groźne lub rzadkie zwierzęta magiczne czy przedmioty o określonej mocy magicznej, która oddziałuje w widoczny sposób na jakąkolwiek postać. W takich przypadkach sprzedawca musi posiadać dany produkt, a kupujący posiadać odpowiednią ilość fasolek.
Nie dotyczy to sytuacji, gdy ani sprzedawca nie chce fasolek, ani też kupujący nie zamierza produktu użyć na fabule. Towar nie jest wpisywany do KR i nie ma prawa w żaden znaczący sposób wpływać na fabułę jakiejkolwiek postaci.
LOKALE MUGOLSKIE
W lokalach mugolskich nie patrzy się na status majątkowy, automatycznie uznaje się, że postać posiada tyle mugolskich pieniędzy, ile jej potrzeba. Należy jednak trzymać się koncepcji danej postaci. W przypadku chęci kupna mugolskiej broni, wymagana jest interwencja MG.
CZARNY RYNEK
Dla przedstawicieli czarnego rynku duże znaczenie ma zarówno status majątkowy postaci, jak i posiadana przez nią ilość fasolek. Istotne z punktu postaci, która chce coś sprzedać za fasolki, jest rzeczywiste posiadanie oferowanego towaru. Więcej o zasadach czarnego rynku można przeczytać tutaj.