05-23-2019, 13:33
Wzór karty postaci
Każda karta, która jest niegotowa, powinna zawierać odpowiedni dopisek, tak samo jeśli jest w trakcie jakichkolwiek edycji. W przypadku sprawdzania, karta otrzymuje odpowiedni dopisek w tytule od osoby sprawdzającej.
Należy dodać prefiks o nazwie "Karta Postaci".
Jeśli masz pytania odnośnie informacji, jakie chcesz zawrzeć w karcie, skorzystaj z tematu pytań.
Jeśli chcesz coś zmienić w swojej karcie, napisz tutaj.
Imię i nazwisko: Twoja postać może mieć dowolne imię i nazwisko. Musi być dopasowane do realiów, z uwzględnieniem specyfiki danego kraju i rodu bądź rodziny, jeśli oczywiście będzie do któregoś z nich należeć. Nazwiska mugolskie mogą się powtarzać i ich posiadacze nie muszą być ze sobą spokrewnieni, jednakże w przypadku błękitnokrwistych lub czystokrwistych nazwisk, nie ma mowy o przypadkowości. Co do czarodziejów mieszanej krwi, nie mogą mieć ustawionego nazwiska rodu błękitnej krwi lub rodziny czystej krwi, jeśli nie pochodzą od żadnej gałęzi. W sprawie czystokrwistej czy błękitnokrwistej postaci, trzeba się wcześniej skonsultować z przypisanym do rodziny/rodu opiekunem. ▲ (patrz: czystość krwi oraz rody błękitnej krwi, rody błękitnej krwi, rodziny czystej krwi)
Data urodzenia: aktualnie na forum mamy 1981 rok. Data urodzenia jest istotna - pamiętaj, że dwudziestolatek nie obejmie stanowiska Ministra Magii, ani nie będzie dyrektorem któregoś z departamentów.
Znak zodiaku: znak zodiaku jest ściśle powiązany z datą urodzenia twojej postaci. Jeżeli nie znasz się na tym, polecamy skorzystać z tej strony.
Imiona i nazwiska rodziców: musisz podać imiona i nazwiska obu rodziców oraz status ich krwi. Pomocnym może okazać się temat forumowych czystokrwistych rodzin oraz błękitnokrwistych rodów. Jeżeli twoja postać pochodzi zza granicy i chcesz posiadać status czystokrwistego, opisz swoją rodzinę. Nie może ona mieć jednak żadnych szczególnych wpływów na start w Wielkiej Brytanii. W sprawie czystokrwistego czy błękitnokrwistego rodzica, trzeba się wcześniej skonsultować z przypisanym do rodziny/rodu opiekunem.
Jeśli tworzysz nową rodzinę czystej krwi, w tym miejscu umieść w spoilerze jej skrócony opis wraz z chorobą/klątwą. Pamiętaj, że w przypadku, kiedy twoja postać posiada obu rodziców czystej krwi, wymagane jest, abyś stworzył opis obu rodzin (wraz z chorobą/klątwą) rodziców. To samo tyczy się sytuacji, kiedy ojciec twojej postaci jest krwi błękitnej, a matka czystej - wówczas bohater posiada status krwi błękitnej, ale mimo to jest zobligowany do sporządzenia opisu skróconego i choroby/klątwy rodziny matki (o ile ten już nie istnieje). ▲ (patrz: rody błękitnej krwi, rodziny czystej krwi)
Krew: Jako człowiek możesz mieć krew błękitną, czystą, mieszaną lub mugolską. Jeżeli tworzysz postać innej rasy lub z jakąś genetyką wpisz tutaj jej nazwę. ▲ (patrz: czystość krwi oraz rody błękitnej krwi, rody błękitnej krwi, rodziny czystej krwi, specjalne rasy i genetyki)
Status majątkowy: majętność twojej postaci, inaczej zasób gotówki, którym może ona dysponować. W trakcie gry może ulec to zmianie. ▲ (patrz: magiczny handel)
Miejsce zamieszkania: położenie i rodzaj domu, w którym postać mieszka, z uwzględnieniem miasta, hrabstwa (jeśli jest), ewentualnej dzielnicy i ulicy. To miejsce powinno istnieć albo na forum, albo na świecie. Można jednak stworzyć swoją dzielnicę, choć później należy tę kwestię wyjaśnić z osobą sprawdzającą. Rodowe posiadłości i ich położenie należy uzgodnić z administracją albo z osobami odpowiedzialnymi za dany ród.
Wykształcenie: napisz tutaj nazwę szkoły, którą ukończył twój bohater. Jeżeli jest absolwentem Hogwartu, uwzględnij również dom, do którego został przydzielony. W przypadku kiedy sytuacja z wykształceniem twojej postaci jest skomplikowana (zmieniała szkołę, została wyrzucona), opisz co się stało i dlaczego. Pamiętaj, że na forum istnieją też opisy innych magicznych szkół. ▲ (patrz: szkoły magiczne na świecie)
Miejsce pracy/wyuczony zawód: Twoja postać powinna się czymś zajmować i niezależnie od tego, co to będzie, należy to wpisać. Wskaż miejsce w którym daną działalnością się zajmuje, jakiś obszar, ewentualnie na tyle wyrazisty punkt, który pozwoli na umiejscowienie jej w konkretnych ramach na liście zawodów. Jeśli ktoś przykładowo zajmuje się nauczaniem, ale świadczy również jakieś specyficzne usługi jak łamanie klątw, warto wskazać czy robi to w domu, w sklepie czy choćby na ulicy. Pomocny może okazać się temat z opisanymi zawodami. Pamiętaj o stażu, jakiemu twoja postać została potencjalnie poddana. Nie bój się korzystać z wyobraźni, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Skup się na tym, aby twoja postać była grywalna. ▲ (patrz: magiczne zawody i staże)
Obecnie jest zablokowane tworzenie nowych pubów/klubów/kawiarni etc. na Nokturnie. Prosimy o wykorzystywanie miejsc, które już na forum istnieją (nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je zmodyfikować).
Cechy wyglądu
Wzrost: wzrost twojej postaci musi być podany w centymetrach, a także być zgodny z narodowością i uwarunkowaniem genetycznym. W Anglii w latach osiemdziesiątych średnia wzrostu mężczyzn wynosiła około 177 cm, a kobiet około 163 cm.
Waga: waga twojej postaci musi być podana w kilogramach, a także być dopasowana do wzrostu i zgodna z uwarunkowaniem genetycznym. Jeśli jednak występują jakieś zaburzenia, musi to być gdzieś zaznaczone w karcie. W Anglii pod koniec lat siedemdziesiątych średnia waga mężczyzn wynosiła około 76 kg, a kobiet około 63,5 kg.
Kolor włosów: kolor włosów twojej postaci powinien zgadzać się z jej uwarunkowaniem genetycznym. Pamiętaj, że kraj, z którego pochodzi postać i jej rodzina, również ma znaczenie.
Kolor oczu: kolor oczu twojej postaci powinien zgadzać się z jej uwarunkowaniem genetycznym. Pamiętaj, że bardzo istotne są tutaj kolory oczu występujące u członków jej rodziny.
Budowa ciała i postura: Twoja postać garbi się czy chodzi prosto? Jest chuda, szczupła, gruba, otyła?
Znaki szczególne: nietypowe kolory włosów, piegi, okulary, tatuaże, kolczyki i inne rzeczy, które rzucają się na pierwszy rzut oka.
Preferowany ubiór: Klasyczne szaty czarodziejów, mugolskie spodnie czy całkowicie odpłynięcie od standardów i ubieranie się w poszarpane, rockowe spodnie? Opisz krótko jak Twoja postać się nosi. ▲ (patrz: realia lat osiemdziesiątych)
Umagicznienie
Specyfikacja różdżki: różdżka, którą wybierzesz, powinna odpowiadać charakterowi Twojej postaci. Nie zapomnij wspomnieć o jej elastyczności i ewentualnych, unikatowych cechach (takich jak specyficzny kolor, zarysowania, rzeźbienia). ▲ (patrz: różdżki)
Bogin: forma, którą przyjmuje bogin, stając oko w oko z Twoją postacią. Jest ona zależna od jej słabości i lęków i ma półmaterialną formę. Nie przyjmuje formy pomieszczeń, zjawisk, uczuć czy symboli jako takich. Najczęściej w takim przypadku zamienia się w coś, co Twojej postaci się z tym kojarzy. Na przykład w przypadku strachu przed czymś nowym, bogin może zamienić się w agresywne zwierzę magiczne. Bogin to coś, czego Twoja postać boi się najbardziej.
Amortencja: Najcudowniejszy zapach pod słońcem, będący mieszanką woni charakterystycznych dla wszystkich tych rzeczy, które dany czarodziej najbardziej kocha. Pamiętaj, że nie wszystko posiada zapach, dobrym przykładem jest zwykła, czysta woda. ▲ (patrz: przydatny temat)
Widok z Ain Eingarp: widok, który ujrzy Twoja postać, kiedy tylko spojrzy w zwierciadło pragnień. Należy pamiętać, że pokazuje ono jedynie najskrytsze pragnienia serca. Zwierciadło pokazuje to, co Twoja postać jest w stanie ujrzeć gołym okiem. Co Twoja postać chce osiągnąć, kim chciałaby się stać?
Zwierzę totemiczne: ściśle powiązane z charakterem Twojej postaci, objawiające się w postaci patronusa, formy animaga i wykorzystywane przy niektórych rytuałach. ▲ (patrz: umiejętność animagii - zwierzęta - ten spis stanowi oczywiście jedynie wskazówkę, wybrane zwierzę może być spoza tej listy)
Archetyp: wybrana ścieżka dla Twojej postaci, dzięki której będzie mogła rozwinąć upragnione umiejętności i zacząć z konkretnym pakietem bonusów. ▲ (patrz: archetypy)
Poziom spaczenia: wskaźnik upadłości moralnej Twojej postaci, z którym zaczyna, a który podczas gry może ulec zmianie. ▲ (patrz: poziomy spaczenia)
Reputacja: poziom rozpoznawalności Twojej postaci, z którym zaczyna, a który podczas gry może ulec zmianie. ▲ (patrz: poziomy reputacji)
Przeszłość i przyszłość
Podsumowanie posiadanej wiedzy i umiejętności: każda postać, w tym i twoja, posiada mocne i słabe strony. Napisz więc o tym, co postać potrafi, z czego może być ewentualnie znana, jaką posiada wiedzę. Wspomnij o tym, z czym sobie nie radzi, jakie dziedziny magii sprawiają jej problem i czym się nie interesuje. Pamiętaj, aby było to zgodne z mechaniką rozgrywki. ▲ (patrz: mechanika gry)
Koncepcja gracza: kim jest Twoja postać w świecie czarodziejów? Jak żyje? Jak zapatruje się na obecną politykę? I najważniejsze - co chce robić w przyszłości? Opisz tutaj swoją koncepcję na jej rozwój, popierając to jej przeszłością. Nie musisz rozpisywać tutaj całej jej biografii. Po prostu zawrzyj w tym polu ważne informacje dla Mistrza Gry, aby mógł prowadzić Twoją fabułę bez obaw, że Wasze koncepcje się na siebie nie nałożą. Powiedz mu, czego oczekujesz, jak widzisz przyszłość wykreowanego bohatera, czego chcesz spróbować na naszym forum. Koncepcja gracza to opis czarodzieja, jego motywacje, ideologia, ważne dla niego miejsca i osoby, jego osobowość, fobie i manie, marzenia, plany na przyszłość. Pamiętaj - im lepiej się opiszesz, tym lepiej cię zrozumiemy i ciekawsze przygody przygotujemy!
Długim koncepcjom zalecamy przeniesienie rzeczy typowo biograficznych do osobnego tematu w dziale postaci lub użycia opcji spoiler, który się dodaje poprzez poniższą komendę:
Kod:
[spoiler]
Długi opis
[/spoiler]
Przeczytałeś wszystko?
Oto wzór Karty Postaci:
Kod:
[h1]Karta postaci[/h1]
[b]Imię i nazwisko:[/b]
[b]Data urodzenia:[/b]
[b]Znak zodiaku:[/b]
[b]Imiona i nazwiska rodziców:[/b]
[b]Krew:[/b]
[b]Status majątkowy:[/b]
[b]Miejsce zamieszkania:[/b]
[b]Wykształcenie:[/b]
[b]Miejsce pracy/wyuczony zawód:[/b]
[h3]Cechy wyglądu[/h3]
[b]Wzrost:[/b]
[b]Waga:[/b]
[b]Kolor włosów:[/b]
[b]Kolor oczu:[/b]
[b]Budowa ciała i postura:[/b]
[b]Znaki szczególne:[/b]
[b]Preferowany ubiór:[/b]
[h3]Umagicznienie[/h3]
[b]Specyfikacja różdżki:[/b]
[b]Bogin:[/b]
[b]Amortencja:[/b]
[b]Widok z Ain Eingarp:[/b]
[b]Zwierzę totemiczne:[/b]
[b]Archetyp:[/b]
[b]Poziom spaczenia:[/b]
[b]Reputacja:[/b]
[h3]Przeszłość i przyszłość[/h3]
[b]Podsumowanie posiadanej wiedzy i umiejętności:[/b]
[b]Koncepcja gracza:[/b]
Skopiuj go i wklej do nowego tematu w dziale "Postacie". Temat nazwij imieniem i nazwiskiem swojej postaci.