11-11-2019, 17:20
Lista zadań do zrobienia
W związku z tym, że użytkownicy wyrazili chęć pomocy w rozwoju forum, publikujemy listę zadań do zrobienia wraz z kosztorysem.
Ilość fasolek jest dopasowana do trudności i czasochłonności zadania. Jeśli jednak zdarzy się tak, że np. zadanie łatwe okaże się bardziej skomplikowane lub gracz rozwinie je o jakieś dodatkowe elementy, może on wtedy otrzymać więcej fasolek. Fasolki dotyczą punktów głównych (1, 2, 3 lub 4), a nie samych podpunktów!
Do niektórych zadań może się zgłosić więcej niż jedna osoba. Do zadań należy się zgłaszać pod tym postem ze wskazaniem, które konkretnie zadanie się bierze (najlepiej je przekopiować) oraz dopiskiem, jaki typ zadania się wybiera (np. szybkie zadanie, zadanie łatwe, etc.). Gracze będą sukcesywnie dopisywani do listy. Tam, gdzie nick gracza będzie na zielono, tam może się zgłosić jeszcze jedna osoba. Z kolei tam, gdzie nick gracza będzie na czerwono, tam nikt więcej nie może się zgłosić. Jedna osoba może się pojąć kilku zadań, jeśli tylko czuje się na siłach.
Wszelkie rozliczenia z podejmowanych działań należy zgłaszać pod tym postem. Przy rozliczeniu należy wskazać postać, na której konto powinny wpłynąć fasolki. Nie ma możliwości rozpisania nagrody za jeden punkt na kilka postaci danego gracza (oznacza to, że jeśli gracz wykona zadanie za 10 fasolek, to 10 fasolek przypada na jedno wybrane przez gracza konto jego postaci).
W razie pytań o poszczególne zadania można je formułować w PW do któregoś z administratorów.
Szybkie zadania (około 1 fasolka za jedno)
- Stworzenie listy lokacji, które wymagają poprawki (zauważone literówki, błędy logiczne, błędy w stylistyce, ortografii), w których nie ma grafiki lub nie ma listy produktów, a lokacja dotyczy lokalu usługowego. Minimalna ilość lokacji do poprawki: 10 tematów.
- Przejrzenie tematów mechanicznych pod kątem literówek lub nieścisłości i wskazanie dostrzeżonych błędów administracji w odpowiednim temacie. 1 fasolka za 5 dostrzeżonych błędów.
- Wyszukanie i podlinkowanie grafik do tematów, gdzie brakuje grafiki. 5 grafik do różnych lokacji = 1 fasolka.
- Utworzenie nowych lokalizacji na forum (wymagane: poprawne zastosowanie wzoru z opisem lokacji, dobranie odpowiedniej grafiki i niedublowanie treści/innych lokacji). 2 nowe lokalizacje = 1 fasolka. Do tego zadania nie liczą się prywatne lokalizacje postaci (np. sklep postaci gracza, mieszkanie postaci gracza).
- Przejrzenie listy zaklęć pod kątem odpowiedniego dopasowania danego zaklęcia do dobrego poziomu/dobrej księgi. 5 zlokalizowanych niepoprawnie przydzielonych zaklęć i zaproponowanie dla nich nowego miejsca = 1 fasolka. Powinno być to jakoś uargumentowane i zaakceptowane przez administrację.
- Stworzenie klubów szkół magicznych i ich opisów. 1 fasolka za 2 stworzone wraz z opisami szkolne kluby magiczne.
- Zareklamowanie forum na innych stronach, nawiązanie z nimi współpracy. 1 fasolka za 5 udanych wymian bannerów. Dotyczy to również discorda i FB.
- Stworzenie wyzwania dla konkretnego archetypu, zawodu lub klubu, stowarzyszenia czy organizacji. 3 fasolki za 1 wzywanie, które będzie zawierało konkretne wymogi, a także potencjalną nagrodę za jego wykonanie.
- Stworzenie sportów magicznych i ich opisów, oprócz Quidditcha. 1 fasolka za 2 stworzone wraz z opisami sporty magiczne.
- Stworzenie poradników dla graczy. 1 fasolka za 2 stworzone wraz z opisami poradniki (mogą to być z wykorzystywaniem kodów, dostępnych na forum, z tagowania i innych elementów, które mogą sprawiać problem/być nieoczywiste, a przydadzą się graczom).
- Stworzenie listy możliwych do zdobycia roślin/stworzeń w wybranej lokacji (takich jak parki, lasy, góry, polany itp.), a także dopasowanego do miejsca minieventu. Tak przykładowo powinno to wyglądać (wymaga przekopiowania formułki i zmodyfikowania jej odpowiednio). 3 fasolki za 1 minievent wraz z listą.
Zadania łatwe (5 fasolek za jedno)
- Poprawienie opisów lokacji na podstawie listy, przygotowane przez graczy z szybkich zadań.
Na to zadanie składają się:
a) wszelkie literówki, błędy logiczne, językowe itd.
b) dobranie grafik/wrzucenie kodu, tam, gdzie go nie ma lub zgłoszenie do administracji lokacji, w których nie ma grafiki.
c) rozwinięcie opisów lokacji, jeśli jakieś miejsce tego potrzebuje, dodanie spisu z oferowanymi produktami (poprawienie tych, które już istnieją; dopisanie produktów bądź usług, które oferuje dany lokal), dodanie stylizowanych nazw przedmiotów pod kątem czarodziejskich klientów (czyli, można przekształcać nazwy w magicznych lokalach, by np. nudna wódka zmieniła się w „Skowyt wilkołaka — pali tak mocno, że aż zaczynasz wyć”).
d) opcjonalnie: stworzenie nowych lokacji w miejscach, które mają ich mało (za każde 3 prawidłowo utworzone lokacje = 1 fasolka).
e) opcjonalnie: stworzenie z obecnych lub nowych lokacji, miejsc specjalnych lub ukrytych (za każde 5 lokacji z dodanymi wymaganiami = 1 fasolka, oczywiście, jeśli będą to nowe miejsca, to fasolki z innego podpunktu również mają znaczenie).
- Przemyślenie sprawy ze zdrowiem i jego wpływem podczas pojedynków czy walk.
Na to zadanie składają się:
a) dodanie porównania między magicznymi a mugolskimi obrażeniami i chorobami. Kwestia magicznych a mugolskich braków w ciele (temat chorób i urazów).
b) przemyślenie zdrowia, które zostało ujęte w podstawach mechaniki gry i przy okazji przewag oraz zawad, które miałyby na to realny wpływ i większy wpływ w pojedynkach oraz walkach.
c) ew. znaczenie dla zdrowia genetyki, przedmiotów, eliksirów.
- Przejrzenie i powiększenie tematu z realiami lat osiemdziesiątych w Wielkiej Brytanii — częściowo zajęte przez @Elias Martinelli.
Na to zadanie składają się:
a) stworzenie opisu prawa mugolskiego (wyszczególnienie najważniejszych elementów jak to wygląda, czym się charakteryzuje).
b) stworzenie opisu prawa czarodziejskiego (wyszczególnienie najważniejszych różnic, doktryn, jakie jest podejście, czym się charakteryzuje).
c) inne warte odnotowania elementy
- Aktualizacja i rozpisanie tematu Jak stworzyć pierwszą postać? - przejęła @Caroline Lestrange.
Na to zadanie składa się:
a) wskazówki gdzie można znaleźć przewagi i zawady; w jakie zawady i przewagi warto inwestować w zależności od archetypu,
b) wskazówki do wyboru archetypu - na co zwrócić uwagę przy wyborze archetypu, na czym polegają promocje opisane przy archetypie,
c) podpowiedzi o wyborze umiejętności (np. o jakiej umiejętności warto wspomnieć KP; jakich poziomów można uczyć się fabularnie), rasy i genetyki,
d) polecane zakupy procentów ksiąg magicznych ze wzmianką o loteriach, eventach, misjach,
e) garść linków do tematów z wyzwaniami/misjami/loteriami/otwartymi eventami/działaniami technicznymi - słowem do wszystkiego, co może zwiększyć liczbę fasolek gracza,
f) garść linków do tematów technicznych z krótkim wyjaśnieniem kiedy po który link sięgnąć (np. przy misji z MG, gdy dochodzi do walki z przeciwnikiem - koniecznie zapoznaj się z tematem mechniki walk).
Zadania średnie (10 fasolek za jedno)
- Zmodyfikowanie mechaniki duchów i poltergeistów.
Na to zadanie składają się:
a) domyślne przypisanie możliwości przywiązania do domu, przedmiotu albo osoby: wtedy będzie też należało zmodyfikować kwestię odległości i „poziomów” w zdolności opuszczania miejsca zgonu.
b) stworzenie rytuałów w magii pradawnej związanych z „przywołaniami” czy „wyciąganiem” duchów z tej „drugiej strony”, na którą przeszły (co wiąże się z ich uwięzieniem w świecie żywych i to bez takiej formy, jaką mają zwykłe duchy, które po prostu decydują się zostać w świecie żywych.
c) „najbliższa okolica” - wyznaczenie konkretnej ilości metrów
d) dodanie opcji, za jakie duchy/poltergeisty mogłyby otrzymywać fasolki. Przykładowe propozycje: odwoływanie się do swoich doświadczeń/przeszłości w taki sposób, który pozwoliłby na „nadanie” jakimś lokacjom charakteru/oryginalnej historii, zwiększona ilość za używanie swoich zdolności (umiejętność opętanie wlicza się do rubryki odnośnie do wykorzystania umiejętności).
e) przejrzenie tego, co na ten moment duchy/poltergeisty mają oferowane.
- WYKONANE PRZEZ SAL — W TRAKCIE SPRAWDZANIA:
- Sporządzenie tablic z rzeczami, jakimi mogłyby się zająć poszczególne grupy zawodowe.
Na to zadanie składa się:
a) ogarnięcie Ministerstwa Magii i przypisanie poszczególnym departamentom i/oraz biurom zadań specyficznych lub ogólnych, na podstawie m.in. rozdziałów fabularnych i specyfiki miejsca pracy
b) ogarnięcie Munga i zawodów około medycznych czy pomocniczych, w tym związanych z zwierzętami i przypisanie zadań specyficznych lub ogólnych, na podstawie m.in. rozdziałów fabularnych i specyfiki miejsca pracy
c) ogarnięcie biznesów magicznych i zawodów, które go dotyczą i przypisanie zadań specyficznych lub ogólnych, na podstawie m.in. rozdziałów fabularnych i specyfiki miejsca pracy
d) ogarnięcie zawodów innych, w tym i tych sportowych, muzycznych, naukowych, nielegalnych i przypisanie zadań specyficznych lub ogólnych, na podstawie m.in. rozdziałów fabularnych i specyfiki miejsca pracy
Zadania trudne (15 fasolek za jedno)
- Tymczasowo brak.
Jednocześnie przypominamy, że administracja jest otwarta na wszelkie propozycje nowych umiejętności, zaklęć, eliksirów, przedmiotów lub ingrediencji! Więcej o nich znajdziecie w temacie z fasolkami.
Jeśli zauważycie, że coś jeszcze powinno się znaleźć na udostępnionej liście, dajcie nam znać na PW! Przewagi i zawady nie zostały ujęte, ponieważ są to kwestie aktualnie opracowywane przez administrację.