12-25-2020, 19:30
Czym są loterie?
Loterie to cykliczne wydarzenia organizowane na Magicznej Kołysance, mniej więcej co 3 miesiące rzeczywiste przez cały rok. Polegają na daniu użytkownikom do wykonania różnych zadań, za które otrzymują mniej lub bardziej wartościowe nagrody dla swoich postaci. Udział w loteriach jest całkowicie dobrowolny. Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek pytania związane z funkcjonowaniem loterii lub zauważysz w poście jakiś błąd, to napisz prywatną wiadomość na konto, z którego został dodany ten temat.
Masz pomysł na zadanie lub nagrodę do zimowej loterii? Zgłoś je na PW @Mistrz Joker!
Loteria Zimowa 2020
Święta trwają i w tym roku zawitały również na Magiczną Kołysankę. Pamiętaj, że jeżeli posiadasz już jakieś karty na swoim koncie, to możesz je wymienić, ale tylko pod warunkiem, że napiszesz wcześniej przynajmniej 5 fabularnych postów na danej postaci. Karty czarodziejów można wymieniać na wymarzone nagrody. W tej loterii stawiamy przede wszystkim na dobrą zabawę i zwiększenie naszej aktywności. Będziemy się więc poruszać po planszy i uderzać do tych atrakcji, na które będziemy mieć ochotę.
Ładujmy nasze różdżki, piszmy posty i ruszajmy!
Zasady loterii
1. Możecie wziąć udział każdą ze swoich postaci.
2. Loteria trwa do 31 stycznia do godziny 23:59.
3. Żeby wziąć udział w loterii, musicie mieć zaakceptowaną KR po naniesionych poprawkach wskazanych przez osobę sprawdzającą. Jeśli macie z jakąś kwestią problem, to śmiało uderzajcie na PW.
4. Jako że jest to plansza, rzucamy kością k6 niżej i poruszamy się zgodnie z zasadami wskazanymi na 2 ramce.
5. Jeśli dotrzesz do jakiejś atrakcji i nie chcesz sprawdzać, co tam jest, czekasz i rzucasz kością na zmianę pozycji.
6. Możliwość zmiany pozycji, czyli rzucenie k6, jest możliwe dopiero po napisaniu posta fabularnego. Każdy napisany post fabularny na danej postaci w trakcie trwania loterii daje jej automatycznie możliwość rzutu k6 w loterii zimowej.
7. Po dotarciu do wybranej atrakcji i chęci sprawdzenia, jakie zadania z niej zostaną ci zaproponowane, wykonaj rzut k12. Z danego pliku wybierasz tylko jedno zadanie i podejmujesz się jego wykonania.
8. Możesz też zignorować i od razu wykonać kolejny rzut k6, jeśli go posiadasz i przejść dalej na planszy, ale nic nie trafi w twoje ręce. Nie możesz się też cofać.
9. Przydzielone zadania mają różną trudność, więc ich wykonanie należy traktować w taki sposób, jaki został podany w osobnej kategorii poniżej.
10. Nagrody trafiają do KR konta, z którego wykonywano zadania. Sami sobie je potem wklepujecie do tematu aktualizacji postaci.
11. Pytania związane z loterią zadajemy na PW, nie w temacie loterii. Jeśli coś okaże się być ważne, to zostanie dodane do tematu.
12. Wykonane zadania należy umieścić poniżej. W przypadku zadań, których opis wskazuje inaczej, wystarczy tylko informacja i ewentualny link.
13. Kart nie można rozmieniać. Oznacza to tyle, że nie można zamienić złotej karty na srebrną lub brązową bądź srebrnej na brązową.
14. Można wymieniać niewykorzystane dotychczas karty po napisaniu przynajmniej 5 fabularnych postów na danej postaci
15. Podczas wykonywania zadania z danej atrakcji, nie można się poruszać po planszy. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy rezygnujemy z robienia zadania.
Opis gry
Należy wejść tutaj i wybrać sobie przy rzucie kolor pionka, który będzie poruszany zgodnie z waszymi rzutami. Wszelkie informacje dodatkowe odnajdziecie w drugiej ramce, albo w temacie loterii.
Żeby nie robić zbytniego zamieszania, będę odpowiedzialna za przestawianie pionków.
Różowy Elf (trójkąt) to lokacja specjalna, gdzie za przystanięcie przy nim, otrzymuje się zadanie specjalne, polegające na utworzenie lub zmodyfikowanie menu/cennika istniejącej fabularnej lokacji (np. Dziurawy Kocioł), w taki sposób by były nazwy dań i napoi, przynajmniej częściowo powiązane ze światem magii i/lub oparte o temat składników oraz temat roślin, jeśli będzie to miejsce, zajmujące się ich sprzedażą.
Za wykonanie zadania przysługuje 1 fasolka.
Zadania
Zadania mają różne poziomy trudności i zaangażowania. Za wykonanie któregoś z zadań, które zostały przypisane do danego poziomu, można otrzymać kartę we wskazanym kolorze lub, jeśli zadanie jest mało wymagające, uzbierać pewną pulę wykonanych czynności, za które otrzyma się daną kartę. Co to oznacza? Jeśli wykonasz zadanie przypisane do brązowej karty czarodziejów, otrzymasz w nagrodę brązową kartę czarodziejów i żadną inną. Zdobyte karty można wymienić na nagrody.
Opisy atrakcji
Każda atrakcja charakteryzuje się czymś specyficznym i też zadania są dobrane do niej w określony sposób. Żeby wybrać którejś z zadań z atrakcji, przy której się stoi, należy wykonać rzut k12 i zdecydować się na jedno z trafionej puli.
Wioska cukierków
Królestwo Bombek
Choinka Hogsmeade
Centrum Miasteczka
Prezenty Mikołaja
Gnomia Gwiazda
Wykonywanie zadań
Zadania posiadają różny stopień zaawansowania. Żeby otrzymać daną kartę, trzeba trzymać się poniższych wartości.
* - wykonaj 2 zadania, by otrzymać brązową kartę (niektóre zadania pozwalają otrzymać ją od razu; patrz na treść)
** - wykonaj 2 zadania, by otrzymać srebrną kartę (niektóre zadania pozwalają otrzymać ją od razu; patrz na treść)
*** - wykonaj 2 zadania, by otrzymać złotą kartę (niektóre zadania pozwalają otrzymać ją od razu; patrz na treść)
Nagrody
Zebrane karty czarodziejów możecie wymienić na poniższe nagrody:
1 brązowa karta czarodziejów - zestaw magicznych narkotyków miękkich; niewielka ilość śliny szyszymory, woreczek pociętego ogona testrala, pięć listków rapustnika i saszetka herbatki z diabelskiego sidła
2 brązowe karty czarodziejów - możesz wykonać stare wyzwania rozdziałowe: "Ja w klubie disco mogę robić wszystko"/"Wrażliwe struny duszy" ze stycznia 1980 lub obojętnie jakie z lutego 1980 w myślodsiewni i zdobyć za to przypisane fasolki (+1 dodatkową za dobre chęci)
4 brązowe karty czarodziejów - 1 srebrna karta czarodziejów
5 brązowych kart czarodziejów - bon na 50% taniej do zakupu 50% opanowania zaklęć poziomu łatwego z księgi transmutacyjnej, użytkowej, ochronnej, ofensywnej, defensywnej lub uzdrawiającej
1 srebrna karta czarodziejów - bon na kupno jednego bogina [działa jednorazowo na danej postaci]
3 srebrne kart czarodziejów - rzucasz kością k20 na jedną z nagród, która trafi do twojej kieszeni:
4 srebrne karty czarodziejów - 1 złota karta czarodziejów
4 srebrne karty czarodziejów - bon na 50% taniej do zakupu 50% opanowania zaklęć poziomu łatwego z księgi czarnomagicznej, białomagicznej lub pradawnej
1 złota karta czarodziejów - Mistrz Joker wciela ci się w potrzebną postać (Cienia) i nie może ci odmówić
2 złote karty czarodziejów - bon na zwiększenie ilości posiadanych sesji (z 3 slotów zwiększa do 4, z 4 slotów zwiększa do 5, która jest liczbą maksymalną)
5 złotych kart czarodziejów - bon na skrócenie fabularnej nauki umiejętności o pięć postów