02-18-2021, 18:32
Zasady
Postacie powiązane w jakikolwiek sposób z biznesem i/lub czarnym rynkiem, mogą wykonać jeden rzut na miesiąc fabularny, żeby sprawdzić, co w ich ręce trafiło. Sposób w jaki do tego doszło drogą fabularny jest dowolny. Każdy musi jednak przestrzegać poniższych zasad.
1. Osoba, która wylosowała dany przedmiot nie może go zatrzymać ani tym bardziej z niego korzystać. Nie dotyczy to sytuacji, kiedy sama stanie się osobą, która coś zakupi od innego sprzedającego.
2. Należy zachować szczególną ostrożność, a osoby z ujemną reputacją od razu mogą uznać, że w ich otoczeniu zaczynają się kręcić obcy. W przypadku pozytywnej renomy, zbytnia oczywistość w podejmowanych działaniach handlowych, będzie również skutkowała konsekwencjami.
3. Najbardziej bezpiecznym i zalecanym miejscem do przeprowadzania transakcji jest Gobliński Targ. W innych lokacjach należy wykonać dodatkowy rzut k3, gdzie 1 to pojawienie się tajniaków, zadających dużo różnych pytań, 2 to złożony donos na ciebie i prześwietlenie twojej osoby przez pracowników Ministerstwa Magii, a 3 to plotki, które mogą sprowadzić na ciebie kłopoty, ale nie muszą.
4. Poniższe przedmioty należy sprzedawać za fasolki, podając przy okazji szacowaną wartość pieniężną na fabule. Więcej o handlu można poczytać w tym miejscu. Wyjątkiem są tutaj przedmioty posiadające "*", co świadczy o tym, że sprzedający może kierować się samym statusem majątkowym kupującego bez potrzeby brania od niego fasolek. Szacowana wartość fasolkowa jest podana przy wybranym przedmiocie, ale można go sprzedać taniej (zniżając cenę maksymalnie o 25% jego wartości) lub drożej.
5. Więcej o czarnym rynku i jego możliwościach, można przeczytać w specjalnym dziale. Nie masz dostępu, a chciałbyś mieć? Zgłoś się do @Enzo Martinelli.
6. Rzuty na nielegalne przedmioty są nieregularne z uwagi na fabularne kontrole i różne trudności. Obecnie czarny rynek musi bardzo na siebie uważać, o czym należy pamiętać.
7. Przy pozbywaniu się wylosowanych przedmiotów, warto wziąć szczególnie pod uwagę rozdział IX i X, z naciskiem na te wyzwania: Musiała zajść jakaś pomyłka i Pracownik sekcji biznesu/Nokturn.
8. Osoby przetrzymujące zbyt dużo nielegalne przedmioty, mogą trafić na specjalną listę w tym temacie, która może w przyszłości skutkować dodatkowymi atrakcjami.
Specjalna lista
Obecnie brak!
W obiegu
Żeby zdobyć jeden z poniższych przedmiotów, należy wykonać rzut kością nielegalne i podać miesiąc fabularny, za który wykonuje się rzut. Uwaga! Dostępne przedmioty mogą ulec zmianie.
Poniżej znajdują się przedmioty, które można wyrzucić wraz z ich opisami.
Kod:
[roll= nielegalne]
usuń spację przed komendą!
Wrzesień/Październik 1981
Eliksir Oszustwa - słaby eliksir, ale umożliwiający oszukać dowolną osobę w kontekście zwyczajnych błahostek. Czarodziej, który go wypije staje się wystarczająco przekonujący, żeby ktoś był skory mu uwierzyć. Wystarcza na jedno użycie i trwa przez około godzinę (max. 3 posty).
Cena: 5 fasolek
Rozruszda* - magicznie zmodyfikowana uzda dla wierzchowca, dostosowująca się sama do rozmiaru pyska. Wywołuje w zwierzęciu wściekłość i utrudnia utrzymanie się jeźdźcowi na grzbiecie. Działa jednorazowo.
Cena: 3 fasolki
Wykrywacz wrogów - przedmiot przypominający lustro, w którego odbiciu widać ludzi, którzy stanowią zagrożenie dla jego właściciela. Postacie te pojawiają się w odbiciu jako cienie, ale im bliżej znajduje się wróg użytkownika wykrywacza wrogów, tym wyraźniejsze staje się jego odbicie.
Cena: 40 fasolek
Włos kelpie - legendarny składnik pochodzenia zwierzęcego.
Cena: 10 fasolek
Wrzesień/Październik 1980
Listopad/Grudzień 1980