05-25-2019, 19:10
Wzór karty postaci
Każda karta, która jest niegotowa, powinna zawierać odpowiedni dopisek, tak samo jeśli jest w trakcie jakichkolwiek edycji. W przypadku sprawdzania, karta otrzymuje odpowiedni dopisek w tytule od osoby sprawdzającej.
Należy dodać prefiks o nazwie "Karta Postaci".
Jeśli masz pytania odnośnie informacji, jakie chcesz zawrzeć w karcie, skorzystaj z tematu pytań.
Imię i nazwisko: Twoja postać może mieć dowolne imię i nazwisko, które nie będzie wulgarne ani ośmieszające. Powinno być one dopasowane do realiów, z uwzględnieniem specyfiki danego kraju i rodu, jeśli oczywiście będzie do któregoś z nich należeć. Nazwiska mugolskie mogą się powtarzać i ich posiadacze nie muszą być ze sobą spokrewnieni, jednakże w przypadku czystokrwistych nazwisk, nie ma mowy o przypadkowości. Co do czarodziejów półkrwi, nie mogą mieć ustawionego nazwiska rodu czystej krwi, jeśli nie pochodzą od żadnej z jego gałęzi. Ten punkt nie dotyczy poltergeistów. ▲ (patrz: rodziny krwi czystej)
Przydomek: Powinien być dopasowany do ducha lub poltergeista, którego tworzysz. Warto również podać kto nadał mu ten przydomek i z jakiego powodu, o ile oczywiście nie jest to tajemnicą.
Data urodzenia: Obecnie panujący rok na fabule to 1980, o czym należy pamiętać. Możesz w tym punkcie również wskazać ile lat miała Twoja postać gdy umarła lub, w przypadku poltergeista, od kiedy zaczęła nawiedzać dane miejsce. Zbyt młody duch nie ma zbyt dużych szans by poznać ani tym bardziej kontrolować swoje nowe umiejętności.
Znak zodiaku: Wpisz znak zodiaku swojej postaci. Jeżeli nie znasz się na tym, zajrzyj do astrolabium. Pamiętaj, że jest on ściśle powiązany z datą urodzenia twojej postaci.
Data zgonu: Obecnie panujący rok na fabule to 1980, o czym należy pamiętać. Data zgonu jest równie ważna, co data urodzenia. Im więcej lat duch spędza wśród śmiertelników, tym łatwiej jest mu się przyzwyczaić do swojej niematerialnej postaci. Ten punkt nie dotyczy poltergeistów.
Powód zgonu: To w jaki sposób go przedstawisz, zależy tylko i wyłącznie od ciebie. Pamiętaj jednak, by z Karty Postaci jasno wynikało jak twoja postać umarła, nawet jeśli ona sama nie ma o tym pojęcia. Ten punkt nie dotyczy poltergeistów.
Miejsce pobytu: Położenie domu, w którym postać przebywa, a może i straszy, z uwzględnieniem miasta, ewentualnej dzielnicy i ulicy. Miejsce to powinno istnieć albo na forum, albo na świecie. Można jednak stworzyć nową dzielnicę, choć później należy tę kwestię wyjaśnić z osobą sprawdzającą. Rodowe posiadłości i ich położenie należy uzgodnić z administracją albo z osobami odpowiedzialnymi za dany ród.
Cechy wyglądu
Wzrost: Wzrost twojej postaci musi być podany w centymetrach, a także być zgodny z narodowością i uwarunkowaniem genetycznym. W Anglii pod koniec lat siedemdziesiątych średnia wzrostu mężczyzn wynosiła około 177 cm, a kobiet około 163 cm. We wcześniejszych latach ludzie byli niżsi. Jeśli tworzysz poltergeista, twój wzrost jest zależny tylko i wyłącznie od ciebie.
Budowa ciała i postura: Twoja postać garbi się czy chodzi prosto? Jest chuda, szczupła, gruba, otyła?
Znaki szczególne: Nietypowe kolory włosów, piegi, okulary, tatuaże, kolczyki i inne rzeczy, które rzucają się na pierwszy rzut oka. Nawet u duchów mogą być one widoczne.
Przeszłość i przyszłość
Podsumowanie posiadanej wiedzy i umiejętności: Nawet duchy i poltergeisty mogą się rozwijać, choć ich umiejętności są kompletnie inne niż u żywych. Umiejętność opętania kogoś żywego? Panowanie nad jednym z żywiołów? Strasznie? Używanie materialnych przedmiotów? Istnieje sporo możliwości. ▲ (patrz: mechanika gry)
Koncepcja gracza: Kim jest lub była twoja postać w świecie czarodziejów? Jak egzystuje? Jak zapatruje się na obecną politykę, o ile w ogóle to ją interesuje? I najważniejsze - czy ma jakieś cele do zrealizowania, powody, by wciąż tkwić w świecie żywych? Opisz tutaj swoją koncepcję na jej rozwój, popierając to jej przeszłością. Nie musisz rozpisywać tutaj całej jej biografii. Po prostu zawrzyj w tym polu ważne informacje dla Mistrza Gry, aby mógł prowadzić ci grę bez obaw, że wasze koncepcje się na siebie nie nałożą. Powiedz mu czego oczekujesz, jak widzisz przyszłość wykreowanego bohatera, czego chcesz spróbować na naszym forum. Koncepcja gracza to opis czarodzieja, jego motywacje, ideologia, ważne dla niego miejsca i osoby, jego osobowość, fobie i manie, marzenia, plany na przyszłość. Pamiętaj - im lepiej się opiszesz, tym lepiej cię zrozumiemy i ciekawsze przygody przygotujemy!
Przeczytałeś wszystko?
Oto wzór Karty Postaci:
Kod:
[h1]Karta postaci[/h1]
[b]Imię i nazwisko:[/b]
[b]Przydomek:[/b]
[b]Data urodzenia:[/b]
[b]Znak zodiaku:[/b]
[b]Data zgonu:[/b]
[b]Powód zgonu:[/b]
[b]Miejsce pobytu:[/b]
[b]Wykształcenie:[/b]
[b]Miejsce pracy/wyuczony zawód:[/b]
[h3]Cechy wyglądu[/h3]
[b]Wzrost:[/b]
[b]Budowa ciała i postura:[/b]
[b]Znaki szczególne:[/b]
[h3]Przeszłość i przyszłość[/h3]
[b]Podsumowanie posiadanej wiedzy i umiejętności:[/b]
[b]Koncepcja gracza:[/b] Tutaj wpisz koncepcję.
Skopiuj go i wklej do nowego tematu w dziale "Postacie". Temat nazwij imieniem i nazwiskiem swojej postaci.