05-22-2019, 16:44
O rasach
Zdarza się tak, że podstawowy kod DNA czarodzieja ulegnie pewnym zmianom przez kilka złożonych czynników, najczęściej przez ugryzienie, klątwę lub przez rodzinę, w której doszło do wymieszania się różnych gatunków. Taki czarodziej zyskuje dzięki temu niebywale zdolności, ale i potencjalnie nieprzyjemne skutki, najczęściej odbijające się na jego psychice lub na jego funkcjonowaniu w czarodziejskim społeczeństwie.
Poniższe rasy często nie mają żadnych szans, by się krzyżować, a jeśli już do tego dojdzie, geny jednej rasy zdominują geny rasy drugiej.
W przypadku fabularnego porodu należy rzucić kością k100 i zastosować się do poniższych wytycznych.
Potomstwo
Półwila/Ćwierćwila + Półwila/Ćwierćwila - 90% szans na to, że dziecko przeżyje (geny wili zostają wzmocnione).
Półwila/Ćwierćwila + Człowiek - 85% szans na to, że dziecko przeżyje (geny wili dominują w przypadku potomstwa od półwili).
Półwila/Ćwierćwila + Półolbrzym - 50% szans na to, że dziecko przeżyje (geny olbrzyma dominują, geny wili się nie zachowują).
Półwila/Ćwierćwila + Wampir - 35% szans na to, że dziecko przeżyje (geny wampira dominują, geny wili się nie zachowują).
Półwila/Ćwierćwila + Wilkołak - 65% szans na to, że dziecko przeżyje (geny wili dominują, geny wilkołaka się nie zachowują).
Półolbrzym + Półolbrzym - 75% szans na to, że dziecko przeżyje (geny olbrzyma zostają wzmocnione).
Półolbrzym + Człowiek - 90% szans na to, że dziecko przeżyje (geny olbrzyma dominują).
Półolbrzym + Wampir - 25% szans na to, że dziecko przeżyje (geny olbrzyma dominują, geny wampira się nie zachowują).
Półolbrzym + Wilkołak - 40% szans na to, że dziecko przeżyje (geny olbrzyma dominują, geny wilkołaka się nie zachowują).
Wampir + Wampir - 70% szans na to, że dziecko przeżyje, jeśli są to wampiry czystej krwi (geny wampira zostają wzmocnione).
Wampir + Wampir - 55% szans na to, że dziecko przeżyje, jeśli jeden z nich jest wampirem czystej krwi (geny wampira zostają wzmocnione).
Wampir + Wampir - 40% szans na to, że dziecko przeżyje, jeśli są to wampiry przemienione (geny wampira zostają wzmocnione).
Wampir + Człowiek - 10% szans na to, że dziecko przeżyje (geny wampira dominują).
Wampir + Wilkołak - 15% szans na to, że dziecko przeżyje (geny wilkołaka dominują, geny wampira się nie zachowują).
Wilkołak + Wilkołak - 90% szans na to, że dziecko przeżyje (geny wilkołaka zostają wzmocnione).
Wilkołak + Człowiek - 80% szans na to, że dziecko przeżyje (geny wilkołaka dominują).
Posiadanie rasy
Postać, która pragnie mieć magiczną rasę, musi napisać podanie. Każde podanie o rasę powinno znajdować się w osobnym poście w dziale danej postaci. Podanie należy napisać w ciągu trzech tygodni od otrzymania akceptacji Karty Postaci. Po upływie tego terminu szansa na posiadanie rasy przepada.
Do czasu napisania podania, postać, która zasygnalizowała w Karcie Postaci posiadanie danej rasy, zostaje wpisana na listę rezerwową wraz z dopiskiem w formie daty, do której musi sporządzić podanie, by zostać wpisaną na listę główną.
Gracze powracający z nieaktywności, którym zależy na dopisaniu ich postaci na listę ras, a którzy mieli w przeszłości napisane i zaakceptowane podanie o rasę, muszą z kolei w ciągu trzech tygodni od swojego powrotu i otrzymania koloru w dowolnym poście na fabule opisać kwestię swojej rasy, ewentualnie wykorzystać wybrany przez siebie atrybut rasy w poście.
Warto pamiętać o unikalnych cechach każdej rasy. Chętny powinien przemyśleć bardzo dokładnie swój wybór, gdyż nie będzie można go później cofnąć.
W przypadku przemienionych fabularnie wampirów i wilkołaków podanie powinno się znaleźć w dziale postaci po upływie całego miesiąca fabularnego, kiedy stanie się jasne, jak postać to przeżywa, jak się zachowuje i jakie przejawia cechy. Wybranie atrybutu wynikającego z rasy będzie możliwe po upłynięciu przynajmniej 3 fabularnych miesięcy — na razie postać przemieniona na fabule nie ma prawa wykazywać dodatkowych zdolności.
Kod:
[b]Nazwa rasy:[/b] [tutaj podaje się nazwę rasy, na którą składane jest podanie]
[b]Historia:[/b] [należy uwzględnić uwarunkowanie genetyczne, jeśli takie jest; kiedy uaktywniły się umiejętności i wszystko, co istotne i związane z daną rasą]
[b]Jak sobie radzi:[/b] [wszelkie informacje dotyczącego tego, czy postać ma jakieś sposoby na radzenie sobie ze swoimi umiejętnościami]
[b]Kto o tym wie:[/b] [jeśli umiejętności wynikające z rasy są często używane albo widoczne, to pewnie większość ludzi jest świadoma tej tożsamości postaci; jeśli jednak postać się z tym ukrywa, warto to zaznaczyć, a także określić kto konkretnie o tym wie, by uniknąć nieporozumień na fabule]
[b]Wybrany atrybut:[/b] [każdy wybiera jedną atrybucję z kilku dostępnych przy danej rasie]