05-22-2019, 17:27
Czym są fasolki?
Fasolki są forumową walutą, za którą można kupić między innymi poziomy z ksiąg, poziomy umiejętności, przedmioty magiczne itp. Wszelkie zdobycie czy stracenie fasolek należy odnotować w temacie aktualizacji swojej Karty Rozwoju. Tematy "Karta Rozwoju" oraz "Aktualizacje" należy utworzyć zaraz po zaakceptowaniu Karty Postaci. Ilość fasolek przysługujących na start jest zależna od wieku czarodzieja czy wieku ducha bądź poltergeista. Warto więc przemyśleć każdą wydawaną fasolkę.
Każdy zakup fasolkowy musi zostać odnotowany w nowym poście w temacie "Aktualizacje" poprzez użycie odpowiedniego kodu z tego tematu.
Przy akceptacji Karty Postaci, fasolki są przydzielane zgodnie z rocznikiem, bez patrzenia na to, z którego jest miesiąca.
Większość towarów, które można kupić za fasolki, została opisana w temacie przedmiotów. Reszta jest dostępna w temacie czarnego rynku.
Duża część określona jest w wyzwaniach. Sporo możliwości daje też należenie do Zakonu Feniksa lub Śmierciożerców. Fasolki zdobywa się także podczas eventów/misji/interwencji z MG, wykonywania wyzwań rozdziałowych i przekuwania swoich umiejętności w interes.
Regulamin
1. Gracz jest obowiązany do odnotowywania każdej operacji na fasolkach w temacie "Aktualizacje" (wszelkie wydawanie fasolek, zdobywanie fasolek itp.). Gdy dana operacja zostanie sprawdzona przez specjalnie wyznaczoną do tego osobę, autor posta zostanie zmieniony na konto Magic Lullaby, a odpowiednie zmiany zostaną naniesione do tematu "Karta Rozwoju" przez osobę sprawdzającą.
2. Zbieranie fasolek nie dotyczy postaci istotnych fabularnie, w tym Lorda Voldemorta i Albusa Dumbledore'a. Są one bowiem całkowicie skupione na rozwoju fabularnym.
3. Każdy gracz po zaakceptowaniu Karty Postaci ma obowiązek stworzenia w swoim dziale tematu "Karta Rozwoju" oraz "Aktualizacje".
4. Zabronione jest transferowanie fasolek między postaciami. Możliwy jest za to handel z innymi postaciami, gdzie walutą, za którą ktoś płaci, są fasolki. Dotyczy to tylko osób które wytworzyły dane przedmioty dzięki swoim umiejętnościom, osób związanych z czarnym rynkiem czy osób, którym udało się zdobyć na fabule coś unikatowego. Więcej o magicznym handlu można przeczytać tutaj.
Przykładowo: postać X stworzyła Eliksir Wiggenowy, a postać Y chce od niej go kupić. Gracze się dogadują i jeden z nich wstawia post w temacie aktualizacji z kodem na odjęcie fasolek, a drugi z kodem na dodanie fasolek. Na fabule mogą uznać, że walutą były galeony.
5. Przewagi i zawady muszą się wyrównywać - po każdej przewadze wymagane jest kupno zawady z podobnego poziomu (i na odwrót). Innymi słowy, zakupy przewag i zawad muszą następować naprzemiennie - nie można kupić pod rząd kilku przewag, a następnie kilku zawad. Swoimi prawami rządzi się zawada Za miliony cierpię katusze, jeśli postać pochodzi z błękitnokrwistego rodu lub czystokrwistej rodziny i posiada chorobę rodową.
6. Fasolki mogą służyć jako waluta pod zakłady z innymi graczami w sesjach fabularnych. Dotyczy to zakładów społecznych, politycznych i sportowych, walk czy pojedynków, które są związane z wydarzeniem prowadzonym przez jednego z Mistrzów Gry lub jednego z NPCów (np. w ramach działalności klubu).
7. U wampirów następują okresy spoczynku. Ilość fasolek jest zależna od czasu, który upłynął od ostatniego przebudzenia do chwili obecnej.
8. U duchów i poltergeistów przelicznikiem jest czas, który upłynął od momentu śmierci/powstania do chwili obecnej.
9. Jest możliwa zmiana pojedynczej umiejętności na inną. Oprócz zapłacenia wskazanej ceny należy przedstawić uzasadnienie na bazie fabuł swojej postaci i jej KP.
10. Zmiana jest dozwolona na tym samym poziomie umiejętności, co oznacza, że nie można wymienić, przykładowo, poziomu łatwego umiejętności skomplikowanej na poziom średni umiejętności łatwej. Specjalnymi prawami rządzą się umiejętności skomplikowane z gwiazdką, wymagane wcześniejszego omówienia z administracją.
11. Nie można wymienić danej umiejętności na umiejętność, na którą są zamknięte zapisy. Nie dotyczy sytuacji, kiedy ktoś wykorzystuje bon uprawniający do znalezienia się na liście posiadaczy wybranej umiejętności.
12. Nie można wymienić umiejętności, którą postać zdobyła poprzez naukę fabularną.
13. Administracja zastrzega sobie prawo do odmowy zmiany jednej umiejętności na drugą, jeśli uzna, że istnieją przesłanki, które taką wymianę uniemożliwiają.