05-22-2019, 17:41
Zaklęcia
Jeśli dane zaklęcie jest proste, ale nie ma go na spisie (jak na przykład zamiana pluszowego misia w gałąź), to można go użyć, pod warunkiem, że posiada się wykupiony poziom łatwy z księgi, do której zaklęcie mogłoby zostać przypisane. Należy rzucić kością k100, kiedy wystąpi jedno z ograniczeń wymienionych w mechanice czarowania. Procenty w przypadku zaistnienia jednej z sytuacji, które zostały wymienione w mechanice czarowania, są niezastąpione. Więcej o zasadach związanych z procentowym opanowaniem zaklęć można przeczytać w mechanice gry.
Poziomy zaklęć
Poniżej podany został spis zaklęć, które obowiązują na naszym forum. Zaklęcia zostały przydzielone do odpowiednich poziomów ksiąg. Każda księga to inna, odrębna kategoria zaklęć, która ma przypisane 4 poziomy:
Poziom łatwy
Zaklęcia łatwe do przyswojenia. Zna je większość czarodziejów, którzy mieli styczność z tą księgą.
Poziom średni
Zaklęcia trudniejsze, znane czarodziejom, którzy przejawiają większe zainteresowanie i zaangażowanie od reszty magicznej społeczności.
Poziom trudny
Zaawansowane zaklęcia wymagające skupienia i wyjątkowych umiejętności.
Poziom specjalny
Dostępne dla jednostek o określonych predyspozycjach czy umiejętnościach.
* - oznacza, że zaklęcie jest dostępne tylko dla osób z określoną umiejętnością, rodem, archetypem lub poziomem spaczenia
Kategorie zaklęć
Obecnie na forum istnieje 9 ksiąg z zaklęciami:
Księga transmutacyjna
Znajdują się w niej zaklęcia, które przyczyniają się do przeobrażenia ludzi, zwierząt lub przedmiotów w coś innego, często poprzez zmianę ich właściwości. Oprócz tego zaklęcia transmutacyjne dają możliwość wpływania na ciecze lub gazy i tworzenia czy to iluzji, czy czegoś zupełnie nowego.
Księga użytkowa
Zaklęcia spotykane w tej księdze są przede wszystkim przydatne w życiu codziennym czarodziejów, ułatwiając im egzystencję. Najczęściej stanowią podstawę wiedzy magicznej, a przy większej wyobraźni mogą zostać użyte w zupełnie innym celu, niż w tym, do którego zostały początkowo przeznaczone.
Księga ochronna
W księdze ochronnej można odnaleźć wszystkie zaklęcia, które pozwolą na ochronę siebie, swoich najbliższych, przedmiotów, zwierząt czy domów. Często mają one funkcję maskującą przed wrogo nastawionymi mugolami czy czarodziejami.
Księga ofensywna
Zaklęcia, które zostały umieszczone w księdze ofensywnej, są przeznaczone przede wszystkim do ataku. Najczęściej wykorzystuje się je do pojedynków, ale zdarza się, że przydają się w wyjątkowo trudnych warunkach, kiedy czarodziej jest otoczony przez wrogie stworzenia czy nieprzyjaznych mugoli.
Księga defensywna
W tej księdze zgromadzono zaklęcia służące przede wszystkim do obrony i unieszkodliwiania przeciwnika. Mają na celu wzmocnienie czarodzieja i obronienia go podczas pojedynków i zwykłych bijatyk.
Księga uzdrawiająca
W księdze uzdrawiającej można znaleźć zaklęcia przydatne do leczenia różnych obrażeń, w tym siniaków, krwiaków czy złamań. Służą też do zwalczania chorób i pozbywania się z ciała trucizn.
Księga czarnomagiczna
Zaklęcia, które się w niej pojawiają, są najbardziej zróżnicowane, ale i najgroźniejsze ze względu na swą strukturę i działanie. Kilka z nich ma niewielką szkodliwość, ale nadal niesie za sobą pewne ryzyko. Zaklęcia czarnomagiczne są stosowane przede wszystkim przeciwko innym osobom, aby wyrządzić im krzywdę.
Księga białomagiczna
Zaklęcia w księdze białomagicznej są uznawane przede wszystkim jako opozycja do zaklęć czarnomagicznych. Mają jednak dość podobną strukturę, choć cel ich używania jest kompletnie inny, tak jak i motywacja, którą kierują się czarodzieje podczas ich rzucania. Zaklęcia białomagiczne są stosowane przede wszystkim w celu ochrony i pomocy innym.
Księga pradawna
Zaklęcia z księgi pradawnej to przede wszystkim rytuały czy klątwy nawiązujące do pierwotnej magii. Tylko nieliczni są w stanie używać ich w sposób świadomy, mając na uwadze potencjalne skutki uboczne. Używanie ich jest możliwe tylko dla osób z umiejętnością zakładania klątw. Zaklęcia czy też rytuały pradawne wymagają od czarodzieja dużego przygotowania i bardzo często jakiejś ofiary.
Spis treści
1. Księga transmutacyjna
2. Księga użytkowa
3. Księga ochronna
4. Księga ofensywna
5. Księga defensywna
6. Księga uzdrawiająca
7. Księga czarnomagiczna
8. Księga białomagiczna
9. Księga pradawna